Kupé Lamborghini Miura S Jota Specification
PDF
Zdieľať
Facebook
WhatsApp
Viber
Telegram
Zaujal vás inzerát?
1/15
PDF
Zdieľať
Facebook
WhatsApp
Viber
Telegram
1 990 000 €
Obráťte sa na predajcu
Značka:
Lamborghini
Model:
Miura S Jota Specification
Druh:
kupé
Rok výroby:
1969
Prvá registrácia:
1971-05
Kilometrový výkon:
36 239 km
Lokalizácia:
Nemecko Bovenden6825 km od vás
Dátum umiestnenia:
viac ako 1 mesiac
Identifikačné číslo predajcu:
902588
Opis
Počet dverí:
2
Motor
Výkon:
370 KM (272 kW)
Palivo:
benzín
Objem:
3 929 cm³
Prevodovka
Druh:
manuálna
Hriadele
Počet náprav:
2
Kabína
Doplnkové svetlá:
Hmlové svetlá:
Dodatočná kompletácia
Ľahko taviteľné kotúče:
Stav
Stav:
pojazdené
Dodatočné informácie
Farba:
oranžový, metalik
Dôležité
Táto ponuka má informačný charakter. Presnú informáciu si pýtajte od predavača.
Tipy na kúpu
Kontakty predavača
Prihlásiť sa k odberu u predávajúceho
Jazyky:
nemecký
+49 551 ...
Ukázať
+49 551 82020
+49 551 ...
Ukázať
+49 551 82285
Adresa
Nemecko, Dolné Sasko, 37120, Bovenden, Alte Bundesstr. 48
Lokálny čas dílera:
17:35 (CET)
Odoslať správu
Kontakty predavača
Gassmann GmbH
Nemecko
11 rokov v Autoline
4.8
144 recenzií
Prihlásiť sa k odberu u predávajúceho
+49 551 ...
Ukázať
+49 551 82020
+49 551 ...
Ukázať
+49 551 82285
Opýtať sa predajcu
PDF
Zdieľať
Facebook
WhatsApp
Viber
Telegram
Predávate stroje alebo vozidlá?
Predávajte u nás!
Podobné inzeráty
199 000 €
1968
54 700 km
Výkon
310 KM (228 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
79 000 €
1968
17 433 km
Výkon
110 KM (81 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
12 900 €
1970
35 035 km
Výkon
21.75 KM (15.99 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
16 000 €
1969
31 643 km
Výkon
81.58 KM (59.96 kW)
Palivo
benzín
Počet dverí
3
Nemecko, Saarlouis
Obráťte sa na predajcu
115 000 €
1971
81 061 km
Výkon
175 KM (129 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
48 500 €
Bez DPH
1966
24 222 km
Výkon
74.78 KM (54.97 kW)
Palivo
benzín
Počet dverí
2
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
85 000 €
1972
62 051 km
Výkon
140 KM (103 kW)
Palivo
benzín
Počet dverí
2
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
49 000 €
Bez DPH
1972
16 151 km
Výkon
188 KM (138 kW)
Palivo
benzín
Počet dverí
2
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
39 900 €
1972
81 901 km
Výkon
89.73 KM (65.95 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
289 890 €
1970
6 088 km
Výkon
334 KM (246 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
15 900 €
Bez DPH
1973
31 208 km
Výkon
200 KM (147 kW)
Palivo
benzín
Počet dverí
2
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
89 900 €
1965
107 480 km
Výkon
145 KM (107 kW)
Palivo
benzín
Počet dverí
2
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
79 000 €
1965
43 800 km
Výkon
66.62 KM (48.97 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
189 000 €
Bez DPH
1971
1 001 km
Výkon
200 KM (147 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
129 000 €
1964
15 136 km
Výkon
150 KM (110 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
64 900 €
Bez DPH
1964
79 000 km
Výkon
113 KM (83 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
24 900 €
Bez DPH
1996
68 882 km
Výkon
394 KM (290 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
15 000 €
Bez DPH
1992
107 187 km
Výkon
132 KM (97 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
23 900 €
Bez DPH
1993
75 527 km
Výkon
394 KM (290 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
47 900 €
Bez DPH
1989
55 136 km
Výkon
279 KM (205 kW)
Palivo
benzín
Nemecko, Bovenden
Obráťte sa na predajcu
with the 1971 Miura SV increasing output to 380 horsepower. But perhaps the most exciting Miura remained a one-off: the Jota
location: 1
interior color: black
interior type: leather
number of doors: 2
Alte Bundesstraße 48
Chassis No. 4280
Engine No. 30633
Body No. 523
Documents UK V5
An early Lamborghini Miura S specified with factory air conditioning
Converted to Jota specification at a cost of more than 400,000
Finished in Arancio Miura over a Nero leather interior
originally delivered in Rosso Corsa
Few would disagree that the Lamborghini Miura kick-started the supercar revolution. An early pioneer of mid-engine design with wild styling from the pen of Marcello Gandini and a chassis engineered by Gian Paolo Dallara
the futuristic machine set a new benchmark in performance and road presence. Blisteringly quick and fiendish to drive even in launch specification
the arrival of the S variant in 1968 added a further 20 horsepower to the mix
Conceived to meet the FIAs Appendix J regulations
the Jota was a pared-back track-focussed machine spearheaded by development driver Bob Wallace. Heavily altered
the car shed hundreds of kilograms from the kerb weight of the standard car
as well as boosting power output well beyond the 400-horsepower barrier thanks to a raft of engine modifications. Though the Jota sadly met with an untimely end in 1972
a handful of factory Miura SVJs paid homage to the original with varying degrees of fidelitya path also followed by the occasional dedicated enthusiast
Chassis 4280 left SantAgata on 23 October 1969 finished in S specification
wearing Rosso Corsa paintwork over a Nero leather interior
and fitted with air conditioning. The car was delivered to first owner
cherry magnate Stefano Fabbri
via Italcar before being imported to Japan and sold through Mizwa Motors. It stayed in Japan for the next three decades
passing through the hands of owners in Kobe
Chiba
and Fukuoka before the search for greater performance led to the original S-specification engine being replaced with an SV engine
stamped 30633
Sold in 1998 yet remaining in Japan
the Miura was further improved with conversion to Jota specification
with extensive bodywork modifications made between 2006 and 2013
invoices on file amount to more than ¥61 million (approx. 430,000). The colour was changed to the striking Arancio Miura shade that it wears today. The car was sold at auction in 2014
spending time in Sweden before returning to the UK and entering the consigning owners private collection
Most recently
the Miura received a full fluid service at Lamborghini Birmingham in November 2019 and an interim service at the same centre in November 2022
the total cost of which exceeded £7,500
supporting invoices and a video condition report from Lamborghini Birmingham are on file
A no-expense-spared homage to the greatest ever Miura
this reimagined example captures much of the magic of the original
and would make an ideal companion on tours
rallies
and events
Preis ab Standort ohne EU-Verzollung*
Price ex location without EU customs clearance*
ZUBEHÖRANGABEN OHNE GEWÄHR
Änderungen
Zwischenverkauf und Irrtümer vorbehalten!
roadworthy